Om iværksætteren
Jeg hedder Tahsina Tawheed. Jeg er fra Bangladesh; det største eksportland for jute på denne planet. Danske Genoplive er en indsats for mig. Jeg er erhvervsuddannet med relevant kendskab til erhvervslivet, har en meget god analyse af kraften i kundernes behov og forståelse af, hvordan man løser problemet med produkter. Jeg er ung, energisk og ambitiøs. Årsagen til den forretningsmæssige eksistens er ikke kun at tjene penge, men også at løse et miljøproblem. Jeg vil arbejde hårdt for at gøre Danske Genoplive vellykket.
Jeg kører Danske Genoplive og betjener mine kunder med en meget positiv stemning og gør problemer til muligheder. Det vigtigste er, at jeg tror på pilot i flyprincippet. Hvilket betyder, at jeg kontrollerer min egen virksomhed og mine værker, baseret på mine egne ressourcer, der gør det muligt for mig at koordinere personale og ressource, og jeg investerer ikke mere, end jeg har råd til at tabe.
Til sidst repræsenterer jeg Danske Genoplive som en ung energisk person, der opstiller realistiske arbejdsplaner og prøver seriøst at imødekomme kundens ønske til tiden ved at styre opgaven. Som person bryder jeg aldrig mit løfte, og såvel som Danske Genoplive vil også holde sit løfte til enhver pris og aldrig lade tilliden ned, lover jeg.
Jeg undersøgte markedet og lærte at kende den danske lov om plast og træhugning. Derefter besluttede jeg at tage initiativ til at udfylde markedsgabet med 100% naturvenlige jutefremstillede produkter med et motto for at hjælpe naturen med at genoplive.
I henhold til min forskning vælger jeg 7 produkter. Alle disse produkter har et stort potentiale på det danske markedsalternativ til syntetiske stoffer og træ, og disse produkter vil have et grønt fodaftryk på dansk miljø. Produkterne er som følger-
Jute baseret 100% bioplastik, der er en revolutionerende opdagelse af Dr. MA KHAN. Målrettet kunde: Enhver industri, der bruger plast som emballagematerialer til deres produkter
Hessain klude af Jute til emballering og købmand. Målrettet kunde: Supermarkeder, men ultimative forbrugere er dem, der ofte handler til disse butikker.
Jute-kompositter; Termisk Jute Flex brugt i bygningens isolering. Målrettet kunde: Bolig- og byggeindustri.
Jute papirmasse. Målrettet kunde: papirindustri.
Jævn juteark til plante for at redde fra frost. Målrettet kunde: Offentlige eller private gartnere, almindelige forbrugere har egen have.
Jute-geotekstil for at redde erosioner fra jorden. Målrettet kunde: Landbrug og vejbyggeri.
Bagside til linoleumgulv, målrettet kunde: Bolig- og byggebrancher.
I øjeblikket lancerer vi det andet produkt Natural Jute emballage og købmand.